PRIVĀTUMA POLITIKA

Spēkā no: 01.21.2025

1. Personas datu Pārzinis

2. Termini un definīcijas

Aizdevuma piedāvājums – Kreditora Klientam sniegtais piedāvājums saņemt izdevumu;
Aizdevuma pieteikums – Klienta iesniegtais pieteikums aizdevuma saņemšanai no Kreditora ar Pārziņa starpniecību Pārdevēja pakalpojuma vai preces iegādei;
Apstrādātājs – persona, kurai Pārzinis nodod Personas datus to apstrādei saskaņā ar Pārziņa doto uzdevumu;
Ārpakalpojumu sniedzējs – Pārziņa izmantotais ārpakalpojuma sniedzējs;
Datu subjekts – identificēta vai identificējama fiziska persona, kuru var tieši vai netieši identificēt, izmantojot Personas datus;
Klients – fiziskā persona (Datu subjekts) vai juridiskā persona (ar Datu subjektu saistītā), kas piesakās Pārziņa sniegtajiem Pakalpojumiem vai saņem tos;
Kreditors – Pārziņa darījumu partneris, kas Klientam piedāvā finansējumu, kas tam ir nepieciešams Pārdevēja preces vai pakalpojuma iegādei, izmantojot Pārziņa sniegtos Pakalpojumus;
Pakalpojumi – Pārziņa sniegtie starpniecības pakalpojumi kreditēšanā u.c.;
Pārdevējs – Pārziņa darījumu partneris, kas Klientam piedāvā preci vai pakalpojumus, kuru iegādei Klientam ir nepieciešami Pakalpojumi, ko sniedz Pārzinis;
Pārzinis – Politikas 1. sadaļā noteiktais uzņēmums, kas veic Personas datu apstrādi, patstāvīgi nosakot mērķus un līdzekļus;
Personas dati – jebkura informācija, kas attiecas uz identificētu vai identificējamu fizisku personu (Datu subjektu);
Personas datu apstrāde – jebkura ar Personas datiem veikta darbība (vākšana, ierakstīšana, glabāšana, mainīšana, piekļuves došana, nodošana u.tml.);
Pieprasījums – Pārzinim iesniegtais Datu subjekta pieprasījums savu tiesību realizēšanai;
Politika – šī Privātuma politika;
Profilēšana – jebkura veida automatizēta Personas datu apstrāde nolūkā izvērtēt noteiktus ar Datu subjektu saistītus personiskus aspektus;
Reģistrs – jebkura valsts iestādes uzturētā datu bāze;
Sīkdatnes – maza teksta datne, kas tiek saglabāta datorā vai citā ierīcē Tīmekļa vietnes apmeklējuma laikā;
Tīmekļa vietne – www.fixkredits.lv.

3. Politikas mērķis

Politikas mērķis ir sniegt Datu subjektam informāciju par Personas datu veidiem, ko vāc, uzglabā un apstrādā Pārzinis, Datu subjektu kategorijām un Personas datu apstrādes mērķiem un to pamatiem, kā arī par to, kā Pārzinis apstrādā, aizsargā un uzglabā Personas datus, ievērojot saistošo normatīvo aktu prasības.

4. Politikas piemērošana

Politika tiek piemērota Pārziņa Klientiem, kas ir Datu subjekti un ar Klientiem saistītajiem Datu subjektiem (Klientu pārstāvjiem, dalībniekiem u.c. fiziskajām personām).Politika tiek piemērota visiem Personas datiem, ko Pārzinis iegūst jebkurā veidā, ko tas uzglabā vai apstrādā.

5. Personas datu apstrādes principi

Veicot Personas datu apstrādi, Pārzinis stingri ievēro zemāk norādītus principus:

Nolūka ierobežojums
Pārzinis iegūst un apstrādā Personas datus tikai konkrētiem esošiem nolūkiem, par kuriem informē Datu subjektu.

Datu minimizēšana
Pārzinis stingri kontrolē, lai iegūto un apstrādāto Personas datu apjoms nepārsniegtu Personas datu apjomu, kurš ir nepieciešams mērķu sasniegšanai.

Precizitāte
Pārzinis nodrošina, lai tiktu apstrādāti tikai precīzi un aktuāli Personas dati, savukārt, novecojušie vai kļūdainie Personas dati tiktu laicīgi atjaunoti vai izlaboti.

Glabāšanas ierobežojums
Pārzinis uzglabā Personas datus tikai tik ilgi, cik tas ir nepieciešams mērķu sasniegšanai vai normatīvo aktu prasību izpildei.

Integritāte un konfidencialitāte
Pārzinis rūpējas par Personas datu drošību, nepieļaujot to pieejamību personām, kurām nav likumīgo pamatu šādu Personas datu apstrādei, kā arī nodrošina nepieciešamus pasākumus, lai Personas dati netiktu nozaudēti vai sabojāti.

Pārskatatbildība
Pārzinis ir spējīgs pierādīt augstāk minēto principu ievērošanu.

6. Personas datu veidi

Pārzinis vāc un apstrādā šādus Personas datu veidus:

7. Personas datu apstrādes nolūki un pamatojums

Pārzinis apstrādā Personas datus tikai uz likumīga pamata. Par pamatu Personas datu apstrādei kalpo normatīvo aktu prasības vai Datu subjekta piekrišana Personas datu apstrādei noteiktajiem nolūkiem.

Personas dati tiek apstrādāti sekojošiem nolūkiem:

7.1. Līgumu noslēgšana un ar to saistītas darbības

7.2. Pakalpojumu sniegšana:

7.3. Pārziņa leģitīmo interešu aizstāvēšanas darbības:

7.4. Profilēšana un automatizētā lēmumu pieņemšana

7.5. Normatīvo aktu prasību izpilde

7.6. Mārketinga pasākumi:

Informācija par Personas datu izmantošanu tirgvedības nolūkos ir sniegta Pārziņa Mārketinga politikā, kas ir publicēta Tīmekļa vietnē.

8. Personas datu iegūšanas avoti

Pārzinis iegūst Personas datus no vairākiem avotiem:

8.1. No pašiem Datu subjektiem vai no Klientiem

8.2. No Pārdevējiem

8.3. No Reģistriem

8.4. No Ārpakalpojumu sniedzējiem

9. Piekļuve Personas datiem un to nodošana

Pārzinis piemēro attiecīgus pasākumus, lai apstrādātu Personas datus atbilstoši saistošo normatīvo aktu prasībām un nodrošinātu, lai Personas datiem nepiekļūtu personas, kurām nav attiecīga tiesiskā pamata attiecīgo Personas datu apstrādei.

Personas datiem, pēc nepieciešamības, var piekļūt:

Pēc Datu subjekta pieprasījuma Pārzinis sniegs detalizētu informāciju par to, kādām personām tika nodoti tā Personas dati un kādos nolūkos.

10. Personas datu nosūtīšana ārpus Eiropas Savienības (ES) vai Eiropas Ekonomiskās zonas (EEZ) valstīm

Personas dati netiek sūtīti uz valstīm, kuras atrodas ārpus Eiropas Savienības vai Eiropas Ekonomiskās zonas.

11. Automatizētā Personas datu apstrāde un Profilēšana

Pārzinis veic Datu subjektu automātisko profilēšanu nolūkā prognozēt Klientu iespējas izpildīt savas kredītsaistības, kā arī Klienta profila novērtēšanas nolūkos, lai, atkarībā no tās rezultātiem, izvēlēties noteikto Kreditoru (-us), kuram (-iem) tiks nosūtīts Aizdevuma pieteikums.

Pārzinis neapstrādā automātisko lēmumu pieņemšanai īpašu kategoriju Personas datus: tādus, kas atklāj rases vai etnisko piederību, politiskos uzskatus, reliģisko vai filozofisko pārliecību vai dalību arodbiedrībās, ģenētiskos Personas datus, biometriskos Personas datus, lai veiktu fiziskas personas unikālu identifikāciju, veselības Personas datus un Personas datus par fiziskas personas dzimumdzīvi vai seksuālo orientāciju.

Datu subjektam ir tiesība pieprasīt informāciju par to, kādi tā Personas dati tiek apstrādāti automātiski augstākminētajiem mērķiem.

Piekrītot šai Politikai, Datu subjekts dod savu nepārprotamu piekrišanu Pārzinim veikt tā Personas datu automatizēto apstrādi augstākminētajos nolūkos.

Datu subjektam ir tiesības iebilst pret Pārziņa lēmumu, kas ir balstīts tikai uz automatizēto Personas datu apstrādi, kā arī atsaukt savu piekrišanu tai, tostarp, arī Profilēšanai, izņemot gadījumus, kad:
Tā ir nepieciešama darījum attiecību nodibināšanai ar Pārzini;
Tās veikšana ir atļauta vai noteikta Pārzinim kā pienākums saskaņā ar normatīvajiem aktiem.

Datu subjektam ir tiesības noskaidrot uz automatizētās Personas datu apstrādes pamata pieņemto lēmumu un apstrīdēt to, iesniedzot attiecīgu Pieprasījumu Pārzinim.

12. Personas datu glabāšanas termiņš

Personas dati tiek glabāti tik ilgi, cik to glabāšana ir nepieciešama attiecīgo Personas datu apstrādes nolūku sasniegšanai, kā arī saskaņā ar piemērojamo normatīvo aktu prasībām.

Izvērtējot personas datu glabāšanas ilgumu, Pārzinis ņem vērā spēkā esošas normatīvo aktu prasības, saistību izpildes aspektus, Datu subjektu piekrišanas, un paša Pārziņa leģitīmās intereses.

Ja Personas dati noteiktajiem nolūkiem vairs nav nepieciešami, Pārzinis tos iznīcina vai piemēro tiem pseidonimizācijas pasākumus.

Pārzinis glabā un apstrādā Personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem pamatiem:
kamēr spēkā esošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Mēs vai Jūs varat realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai uzturēt prasību tiesā);
kamēr pastāv juridisks pienākums datus glabāt;
kamēr ir spēkā Datu subjekta piekrišana attiecīgas Personas datu kategorijas apstrādei, ja nepastāv cits Personas datu apstrādes likumīgs pamats.

Personas dati, kas ir jāuzglabā, lai izpildītu tiesību aktu prasības, tiek glabāti attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos.

Personas dati, kas ir nepieciešami, lai nodrošinātu informācijas atjaunošanu, tiek glabāti rezerves kopijās līdz brīdim, kamēr tiks izveidots minimālais jaunāku rezerves kopiju skaits, lai iepriekšējās rezerves kopijas varētu izdzēst.

Personas dati, kas ir nepieciešami, lai pierādītu saistību izpildi, tiek glabāti vispārējo prasības noilguma termiņu, saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktiem prasījumu noilgumu termiņiem: 10 gadi – saskaņā ar LR Civillikumu, 3 gadi – saskaņā ar Komerclikumu, u.tt.

13. Personas datu glabāšanas termiņš

Personas dati tiek glabāti tik ilgi, cik to glabāšana ir nepieciešama attiecīgo Personas datu apstrādes nolūku sasniegšanai, kā arī saskaņā ar piemērojamo normatīvo aktu prasībām.

Izvērtējot personas datu glabāšanas ilgumu, Pārzinis ņem vērā spēkā esošas normatīvo aktu prasības, saistību izpildes aspektus, Datu subjektu piekrišanas, un paša Pārziņa leģitīmās intereses.

Ja Personas dati noteiktajiem nolūkiem vairs nav nepieciešami, Pārzinis tos iznīcina vai piemēro tiem pseidonimizācijas pasākumus.

Pārzinis glabā un apstrādā Personas datus, kamēr pastāv vismaz viens no šiem pamatiem:
kamēr spēkā esošajos normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā Mēs vai Jūs varat realizēt savas leģitīmās intereses (piemēram, iesniegt iebildumus vai celt vai uzturēt prasību tiesā);
kamēr pastāv juridisks pienākums datus glabāt;
kamēr ir spēkā Datu subjekta piekrišana attiecīgas Personas datu kategorijas apstrādei, ja nepastāv cits Personas datu apstrādes likumīgs pamats.

Personas dati, kas ir jāuzglabā, lai izpildītu tiesību aktu prasības, tiek glabāti attiecīgajos normatīvajos aktos noteiktajos termiņos.

Personas dati, kas ir nepieciešami, lai nodrošinātu informācijas atjaunošanu, tiek glabāti rezerves kopijās līdz brīdim, kamēr tiks izveidots minimālais jaunāku rezerves kopiju skaits, lai iepriekšējās rezerves kopijas varētu izdzēst.

Personas dati, kas ir nepieciešami, lai pierādītu saistību izpildi, tiek glabāti vispārējo prasības noilguma termiņu, saskaņā ar normatīvajos aktos noteiktiem prasījumu noilgumu termiņiem: 10 gadi – saskaņā ar LR Civillikumu, 3 gadi – saskaņā ar Komerclikumu, u.tt.

13. Drošība

Lai nodrošinātu Personas datu aizsardzību un informācijas sistēmu, ar kurām Personas dati tiek apstrādāti, drošību, Pārzinis nosaka un īsteno atbilstošus tehniskos un organizatoriskos pasākumus Personas datu pasargāšanai no nesankcionētās piekļuves, iegūšanas, pretlikumīgas apstrādes, izpaušanas, nejaušas pazaudēšanas, mainīšanas un iznīcināšanas.

14. Sīkdatnes

Pārzinis izmanto sīkdatnes savā Tīmekļa vietnē. Informācija par sīkdatnēm ir pieejama Pārziņa Sīkdatņu politikā, kas ir publicēta: https://fixkredits.lv/sikdatnu-politika

15. Datu subjekta tiesības

Lai Datu subjekts varētu īstenot kontroli pār saviem Personas datiem, tam ir piešķirtas sekojošas tiesības:

Datu subjektam tiesības uz Personas datu aizsardzību tiek īstenotas, iesniedzot Pārzinim attiecīgo Pieprasījumu, sūtot to elektroniskā formā uz e-pastu fixkredits.lv@gmail.com.

Pieprasījums var tikt iesniegts arī rakstiska formā Pārziņa birojā, kas atrodas: Ulbrokas ielā 23, Rīgā, LV-1021, Latvijā.

Nepieciešamības gadījumā, Datu subjekts var iesniegt Pieprasījumu arī mutiski.

Jebkurā gadījumā, Pārzinis patur sev tiesības, pirms Pieprasījuma izskatīšanas pēc būtības uzsākšanas, pārbaudīt tā iesniedzēja identitāti. Līdz ar to, ir jāņem vērā, ka elektroniskajā formā iesniegtajam Pieprasījumam ir jābūt parakstītam ar elektronisko parakstu.

Savukārt, iesniedzot pieprasīju rakstiskā formā vai mutiski, Datu subjektam ir jāspēj pierādīt savu identitāti.

Gadījumā, ja Pieprasījums tiek iesniegts Datu subjekta vārdā, iesniedzējam ir jāpamato attiecīgās pārstāvības tiesības, iesniedzot Pārzinim atbilstošo aplecinājumu.

Pārzinis atbild uz Datu subjekta Pieprasījumiem ne vēlāk kā viena mēneša laikā pēc tas saņemšanas. Tomēr, gadījumā, ja Pieprasījums prasa ilgāku atbildes sagatavošanas laiku, tās sniegšanas termiņš var būt pagarināts, bet ne ilgāk, kā par trim mēnešiem. Jebkurā gadījumā, Pārzinis informēs Datu subjektu par kavējumu un to iemesliem viena mēneša laikā no Pieprasījuma saņemšanas dienas.

Datu subjekta Pieprasījuma izskatīšana ir bezmaksas. Ja, tomēr, Pieprasījums ir acīmredzami nepamatots vai pārmērīgs un regulāri atkārtots, Pārzinis ir tiesīgs pieprasīt administratīvo izmaksu, kas saistītas ar atbildes uz Pieprasījumu sniegšanas nodrošināšanu, atlīdzināšanu vai arī atteikties izpildīt to.

16. Datu valsts inspekcija

Gadījumā, ja Datu subjekts uzskata, ka Pārziņa veiktā Personas datu apstrāde ir prettiesiska, vai arī nav apmierināts ar uz Pieprasījumu sniegto atbildi, realizējot savas tiesības uz Personas datu aizsardzību, tas var iesniegt sūdzību Datu valsts inspekcijā https://www.dvi.gov.lv/lv.

Datu valsts inspekcijas kontakti:

Tālr.: +371 67223131
E-pasta adrese: pasts@dvi.gov.lv
Adrese: Elijas iela 17, Rīga, LV-1050

17.Izmaiņas Politikā

Pārzinim ir tiesības grozīt šo Politiku, publicējot jauno Politikas versiju tepat, Tīmekļa vietnē.